http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&tl=hu&u=http%3A%2F%2Fwww.teachernet.gov.uk%2Fsen%2F

 

Minden HRE Angliában,

Health and Social Egészségügyi és Szociális

Services in England, Szolgáltatások Angliában,

Special Schools Speciális iskolák

Status: Strongly recommended Státusz: Erősen ajánlott

Date of Issue: July 2002 Kibocsátás dátuma: 2002 július

Ref: LEA/0242/2002 Ref: LEA/0242/2002

Related documents: Education Kapcsolódó dokumentumok: Oktatás

Act 1996 - Section 550A Törvény 1996 - szakasz 550A

DFEE Circular 10/98 "Section DFEE Körkörös 10/98 "szakasz

550A Of The Education Act 550A Az oktatási törvény

1996: The Use Of Force To 1996: Az erőszak alkalmazását

Control Or Restrain Pupils" Control, vagy korlátozzák diákok "

DFEE Circular 14/96 "Supporting DFEE Körkörös 14/96 "támogatása

Pupils with Medical Needs in Tanulók orvosi szükségletek

Schools" Iskolák "

Superseded documents: None Hatályon kívül helyezett dokumentumok: Nincs

 

 

Előszó

 

"Üdvözöljük ezt az útmutatót, amelyet gondos munkával alakult ki az elmúlt 2 évben, jelentős segítséget nyújtva az egészségügyi, szociális ellátás és az oktatási ágazatokban.

 

Ez az első útmutatástó mely minden területét lefedi a teljes gyógypedagógiai szolgáltatás területén, hogy azok a gyermekek és felnőttek, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, életük során megfelelő bánásmódban részesüljenek.

 

Nagyon fontos ezen a területen dolgozó szakembereknek, hogy hatékony útmutatást, képzést, kapjanak a fizikai beavatkozások alkalmazásához. Tanulásban akadályozott embereket is  megilleti az a jog, hogy megfelelően tisztelettel kezeljék, gondozzák és méltóságukban ne sértsék meg őket akkor sem, ha olyan módon viselkedik,  amely talán ártalmas lehet önmaguk és mások számára, minek  következtében szükségessé válik a személyzet fizikai beavatkozása.

 

Ezzel az iránymutatással a személyzetnek segítséget kívánunk nyújtani abban, hogy helyesen  biztonságosan járjanak el, ezzel biztosítva a hatékony megoldásokat a nehéz helyzetekben.

 

Szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik részt vettek ennek az anyagnak az elkészítésében, különösen professzor John Harris és kollégáinak a Brit Intézetben.

 

Hálásak vagyunk nekik a 90-es évek kemény munkájáért.

 

Szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik véleményükkel segítették az anyag készítésének folyamatát, beleértve a szakembereket, az ellátást igénybe vevőket és családjaikat.

 

Reméljük, hogy hasznosan tudják alkalmazni a dokumentumot, napi életükben a tanulási nehézségekkel küzdő emberek, családjaik és az összes szakember, aki velük dolgozik.

 

   

Jacqui Smith Jacqui Smith

Cathy Ashton Cathy Ashton

 

 

Útmutató

 

A korlátozó fizikai beavatkozások

 

Action Points for Schools and LEAs

 

  

Cselekvési pontok Iskolák és HRE

 

A következő pontok összefoglalják azokat a lépéseket, hogy a gyógypedagógiai iskoláknak hogyan kell működniük, annak biztosítása érdekében, hogy megfelelő módszereket, gyakorlatokat alkalmazzanak a korlátozó fizikai beavatkozások során.

  

Megalapozó elvek

 

 • Az erő alkalmazását, amikor csak lehetséges, kerülni kell.

 

 • Vannak olyan alkalmak, amikor az erő alkalmazása a megfelelő

 

 • Ha erőre van szükség, azt oly módon kell alkalmazni, hogy fenntartsák az összes érintett  biztonságát, méltóságát.

  

 Módszerek

 

1.  Minden intézménynek pontos útmutatással, módszerrel, ismerettel kell rendelkeznie a fizikai beavatkozás alkalmazására.

 Általánosságban be kell mutatni azt a környezetet, helyzetet, amelyben célszerű használni a korlátozó fizikai beavatkozást.  

 

 2.  Módszer részét kell képeznie egy általános viselkedés  menedzsment stratégia

 

 3.  Konkrét stratégiák és technikák kidolgozása, egy-egy tanulói magatartás mintán levezetve. 

 

 4.  A módszer alkalmazásának kidolgozásában biztosítani kell, hogy a korlátozó fizikai beavatkozás tervének kidolgozása során a gyermekek és családjaik is részt vegyenek. (tervezés, monitoring, felülvizsgálat)

 

5.  Módszernek ki kell terjednie a következők figyelembevételével:

 

•  A magatartási anomália megelőzésére, annak érdekében, hogy megelőzhető legyen a fizikai beavatkozás szükségszerűsége.

 

• Pontos leírások, tervek, megoldási stratégiák a szakemberek részére, hogy miként kell   eljárni extrém viselkedés esetén.

 

• Az eljárás utáni esemény feldolgozásának támogatása.

 

  •  Az ésszerű erő meghatározása, alkalmazása.

 

• A szakember legyen annak az ismeretnek a birtokában, hogy extrém viselkedés esetén, pontosan tudja felmérni, a kockázatot és a kockázatkezelést.

 

 • Tudja felmérni, hogy elkülönítés esetén, mennyi időre van feltétlenül szükség.

 

 • Tudja felismerni azt a helyzetet, amikor a rendkívüli fizikai beavatkozás elkerülhetetlen.

 

• Rendelkezzenek a szakemberek kellő gyakorlati ismerettel, amelyek ezen emeltszintű kockázati helyzetekben alkalmazni kell.  

 

 

Felvétel

 

1. Az intézményvezetők 2001. április 24-ig ki kell dolgozniuk, hogy melyek azok az alapvető eljárások, nyilvántartási rendszerek, amelyek a korlátozó fizikai beavatkozások során az iskola várhatóan követ extrém események esetén.

Ahol a fizikai korlátozó beavatkozásokra lehet számítani, az iskoláknak ki kell dolgozniuk olyan nyilvántartást, írásos jegyzőkönyvet, amely tartalmazza:

 

 •         Az extrém magatartás jellemzőinek eseteit, ami miatt szükségessé válhat

            a korlátozó fizikai beavatkozás.

 

•         A kockázatértékelés, amely egyensúlyt teremt a kockázat egy korlátozó fizikai

          beavatkozás kockázata, és egy nem használt korlátozó fizikai beavatkozás   

          esetén.

 

•         Egyensúly megteremtése az intézmény és a szülői felelősség között.

 

         Olyan nyilvántartás készítése mely az esemény, az extrém viselkedés folyamat

         pontos leírását, megoldását tartalmazza a korlátozó fizikai beavatkozások

        segítségével. A nyilvántart számozott, keltezett oldalakkal kell ellátni.

 

•         A korábban alkalmazott sikertelen módszereket is fel kell vezetni a

          nyilvántartásba.

 

•         Pontosan meg kell nevezni, milyen képzettségű szakember jogosult a

          módszer megválasztására, az eset leírására.

 

•         Esetmegbeszélő csoportok rendszeres összehívása az extrém magatartások

          korlátozó fizikai beavatkozás esetén a szempontok kidolgozásra,

          megbeszélésre kerülnek, hogy egy-egy esetet, miként kell megközelíteni.

         A felülvizsgálati csapat az esetkezelési javaslataikat írásba foglalják.

 

2.  Tilos a megszorító fizikai beavatkozást követően az esetet lejegyzés nélkül 

     hagyni.

 

Tervezett vagy nem tervezett  (Sürgősségi) helyzetben, mindig a lehető leggyorsabban az esetet követően, de 24 órán belül le kell jegyezni. A lejegyzésben minden személy részt vesz, aki az incidensnek tanúja, vagy kezelője volt.  

 

A jelentésben fel kell tüntetni:

 

• az extrém helyzetet teremtő gyermek, vagy ellátott valamint a személyzet nevét.

 

• az oka egy fizikai beavatkozásnak  

 

• milyen típusú fizikai beavatkozás alkalmazott

 

• dátumát és időtartamát a fizikai beavatkozásnak

 

• hogy a szolgáltatás igénybe vevőjének vagy bárki mást tapasztalt sérülés vagy

  stressz ésha igen, milyen intézkedést hozott.

 

3.  Milyen  kilátás nyílik a szolgáltatás felhasználó (k) részére

 

4. Nyilvántartásokat rendszeresen felül kell vizsgálni.

 

 

Folyt.köv.