http://translate.google.hu/translate?hl=hu&sl=en&tl=hu&u=http%3A%2F%2Fwww.teachernet.gov.uk%2Fsen%2F
Minden HRE Angliában,
Health and Social Egészségügyi és Szociális
Services in England, Szolgáltatások Angliában,
Special Schools Speciális iskolák
Status: Strongly recommended Státusz: Erősen ajánlott
Date of Issue: July 2002 Kibocsátás dátuma: 2002 július
Ref: LEA/0242/2002 Ref: LEA/0242/2002
Related documents: Education Kapcsolódó dokumentumok: Oktatás
Act 1996 - Section 550A Törvény 1996 - szakasz 550A
DFEE Circular 10/98 "Section DFEE Körkörös 10/98 "szakasz
550A Of The Education Act 550A Az oktatási törvény
1996: The Use Of Force To 1996: Az erőszak alkalmazását
Control Or Restrain Pupils" Control, vagy korlátozzák diákok "
DFEE Circular 14/96 "Supporting DFEE Körkörös 14/96 "támogatása
Pupils with Medical Needs in Tanulók orvosi szükségletek
Schools" Iskolák "
Superseded documents: None Hatályon kívül helyezett dokumentumok: Nincs
Előszó
"Üdvözöljük ezt az útmutatót, amelyet gondos munkával alakult ki az elmúlt 2 évben, jelentős segítséget nyújtva az egészségügyi, szociális ellátás és az oktatási ágazatokban.
Ez az első útmutatástó mely minden területét lefedi a teljes gyógypedagógiai szolgáltatás területén, hogy azok a gyermekek és felnőttek, akik tanulási nehézségekkel küzdenek, életük során megfelelő bánásmódban részesüljenek.
Nagyon fontos ezen a területen dolgozó szakembereknek, hogy hatékony útmutatást, képzést, kapjanak a fizikai beavatkozások alkalmazásához. Tanulásban akadályozott embereket is megilleti az a jog, hogy megfelelően tisztelettel kezeljék, gondozzák és méltóságukban ne sértsék meg őket akkor sem, ha olyan módon viselkedik, amely talán ártalmas lehet önmaguk és mások számára, minek következtében szükségessé válik a személyzet fizikai beavatkozása.
Ezzel az iránymutatással a személyzetnek segítséget kívánunk nyújtani abban, hogy helyesen biztonságosan járjanak el, ezzel biztosítva a hatékony megoldásokat a nehéz helyzetekben.
Szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik részt vettek ennek az anyagnak az elkészítésében, különösen professzor John Harris és kollégáinak a Brit Intézetben.
Hálásak vagyunk nekik a 90-es évek kemény munkájáért.
Szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik véleményükkel segítették az anyag készítésének folyamatát, beleértve a szakembereket, az ellátást igénybe vevőket és családjaikat.
Reméljük, hogy hasznosan tudják alkalmazni a dokumentumot, napi életükben a tanulási nehézségekkel küzdő emberek, családjaik és az összes szakember, aki velük dolgozik.
Jacqui Smith Jacqui Smith
Cathy Ashton Cathy Ashton
Útmutató
A korlátozó fizikai beavatkozások
Action Points for Schools and LEAs
Cselekvési pontok Iskolák és HRE
A következő pontok összefoglalják azokat a lépéseket, hogy a gyógypedagógiai iskoláknak hogyan kell működniük, annak biztosítása érdekében, hogy megfelelő módszereket, gyakorlatokat alkalmazzanak a korlátozó fizikai beavatkozások során.
Megalapozó elvek
• Az erő alkalmazását, amikor csak lehetséges, kerülni kell.
• Vannak olyan alkalmak, amikor az erő alkalmazása a megfelelő
• Ha erőre van szükség, azt oly módon kell alkalmazni, hogy fenntartsák az összes érintett biztonságát, méltóságát.
Módszerek
1. Minden intézménynek pontos útmutatással, módszerrel, ismerettel kell rendelkeznie a fizikai beavatkozás alkalmazására.
Általánosságban be kell mutatni azt a környezetet, helyzetet, amelyben célszerű használni a korlátozó fizikai beavatkozást.
2. Módszer részét kell képeznie egy általános viselkedés menedzsment stratégia
3. Konkrét stratégiák és technikák kidolgozása, egy-egy tanulói magatartás mintán levezetve.
4. A módszer alkalmazásának kidolgozásában biztosítani kell, hogy a korlátozó fizikai beavatkozás tervének kidolgozása során a gyermekek és családjaik is részt vegyenek. (tervezés, monitoring, felülvizsgálat)
5. Módszernek ki kell terjednie a következők figyelembevételével:
• A magatartási anomália megelőzésére, annak érdekében, hogy megelőzhető legyen a fizikai beavatkozás szükségszerűsége.
• Pontos leírások, tervek, megoldási stratégiák a szakemberek részére, hogy miként kell eljárni extrém viselkedés esetén.
• Az eljárás utáni esemény feldolgozásának támogatása.
- Az ésszerű erő meghatározása, alkalmazása.
• A szakember legyen annak az ismeretnek a birtokában, hogy extrém viselkedés esetén, pontosan tudja felmérni, a kockázatot és a kockázatkezelést.
• Tudja felmérni, hogy elkülönítés esetén, mennyi időre van feltétlenül szükség.
• Tudja felismerni azt a helyzetet, amikor a rendkívüli fizikai beavatkozás elkerülhetetlen.
• Rendelkezzenek a szakemberek kellő gyakorlati ismerettel, amelyek ezen emeltszintű kockázati helyzetekben alkalmazni kell.
Felvétel
1. Az intézményvezetők 2001. április 24-ig ki kell dolgozniuk, hogy melyek azok az alapvető eljárások, nyilvántartási rendszerek, amelyek a korlátozó fizikai beavatkozások során az iskola várhatóan követ extrém események esetén.
Ahol a fizikai korlátozó beavatkozásokra lehet számítani, az iskoláknak ki kell dolgozniuk olyan nyilvántartást, írásos jegyzőkönyvet, amely tartalmazza:
• Az extrém magatartás jellemzőinek eseteit, ami miatt szükségessé válhat
a korlátozó fizikai beavatkozás.
• A kockázatértékelés, amely egyensúlyt teremt a kockázat egy korlátozó fizikai
beavatkozás kockázata, és egy nem használt korlátozó fizikai beavatkozás
esetén.
• Egyensúly megteremtése az intézmény és a szülői felelősség között.
Olyan nyilvántartás készítése mely az esemény, az extrém viselkedés folyamat
pontos leírását, megoldását tartalmazza a korlátozó fizikai beavatkozások
segítségével. A nyilvántart számozott, keltezett oldalakkal kell ellátni.
• A korábban alkalmazott sikertelen módszereket is fel kell vezetni a
nyilvántartásba.
• Pontosan meg kell nevezni, milyen képzettségű szakember jogosult a
módszer megválasztására, az eset leírására.
• Esetmegbeszélő csoportok rendszeres összehívása az extrém magatartások
korlátozó fizikai beavatkozás esetén a szempontok kidolgozásra,
megbeszélésre kerülnek, hogy egy-egy esetet, miként kell megközelíteni.
A felülvizsgálati csapat az esetkezelési javaslataikat írásba foglalják.
2. Tilos a megszorító fizikai beavatkozást követően az esetet lejegyzés nélkül
hagyni.
Tervezett vagy nem tervezett (Sürgősségi) helyzetben, mindig a lehető leggyorsabban az esetet követően, de 24 órán belül le kell jegyezni. A lejegyzésben minden személy részt vesz, aki az incidensnek tanúja, vagy kezelője volt.
A jelentésben fel kell tüntetni:
• az extrém helyzetet teremtő gyermek, vagy ellátott valamint a személyzet nevét.
• az oka egy fizikai beavatkozásnak
• milyen típusú fizikai beavatkozás alkalmazott
• dátumát és időtartamát a fizikai beavatkozásnak
• hogy a szolgáltatás igénybe vevőjének vagy bárki mást tapasztalt sérülés vagy
stressz ésha igen, milyen intézkedést hozott.
3. Milyen kilátás nyílik a szolgáltatás felhasználó (k) részére
4. Nyilvántartásokat rendszeresen felül kell vizsgálni.
Folyt.köv.
Utolsó kommentek